Jirapat Tatsanasomboon – jeden z najbardziej rozpoznawalnych artystów, którego prace pokazują interakcję pomiędzy kulturą Tajlandii, a zachodem – zaprezentował swoją nową wystawę o tytule “Pragnienia Nonthoka” (“The Desires of Nonthok”). Zaprezentowana na ścianach Thavibu Gallery nowa seria międzykulturowych obrazów przedstawia artystę zaangażowanego politycznie jak nigdy dotąd. Jirapat na nowo zinterpretował historię o Nanthoku, pochodzącą narodowego eposu “Ramakien”, opartego na indyjskiej Ramajanie. W swoich pracach na pierwszy plan przywiódł takie zagadnienia jak klasy społeczne, integralność czy nadużycia władzy. Seria ta jest nie tylko istotna z punktu widzenia wciąż trwającego kryzysu politycznego w Tajlandii, ale zawiera po prostu uniwersalne tematy.
Ponowne przedstawienie politycznie naładowanych wątków z “Ramakienu” skupia się na umyśle oraz pragnieniach demona służącego, który przekształca się we wściekłego Nonthoka, który natomiast reinkarnuje jako Thotsakan o dziesięciu twarzach (inaczej Rawana – czarny charakter w indyjskim eposie Ramajana, rakszasa, który podstępnie zagarnął tron Lanki i porwał żonę Rama, Sitę), jako odwieczny rywal Phra Ram (boga Ramy – w hinduizmie jednego z wcieleń boga Wisznu).
Seria tych obrazów w interesujący sposób wykorzystuje elementy zachodniej kultury. Wyznaczają one nowy etap w twórczości artysty – wieloletnią pasję związaną z międzykulturowym eksperymentowaniem.
Prace Jirapata były szeroko przestawiane w Południowej Korei, Hong Kongu, Singapurze, a także w Indiach, Stanach Zjednoczonych, Argentynie czy Monako. Jego obrazy były przedstawione również podczas wystawy poświęconej Andy’emu Warholowi “15 Minutes Eternal”, która odbyła się w ArtScience Musueam w Singapurze w zeszłym roku.