Zapraszamy do świata bohaterki naszego teatru dźwiękowego Glikl z Hameln. Na naszym kanale Youtube czeka na Was słuchowisko autorstwa Jana Wróbla w reżyserii Piotra Miszteli. Słuchowisko zostało oparte o pamiętniki naszej bohaterki, Żydówki żyjącej na przełomie XVII i XVIII wieku w Europie.
Zapraszamy do świata bohaterki naszego teatru dźwiękowego Glikl z Hameln. Na naszym kanale Youtube czeka na Was słuchowisko autorstwa Jana Wróbla w reżyserii Piotra Miszteli. Słuchowisko zostało oparte o pamiętniki naszej bohaterki, Żydówki żyjącej na przełomie XVII i XVIII wieku w Europie.
Mistrz Jan stworzył inteligentną i sympatyczną fabułę słuchowiska w formie cebuli. W końcówce XIX wieku poznajemy sympatyczną parę zakochanych, którym towarzyszy ... ciotka. Dzięki staraniom młodego mężczyzny zostaje uruchomione pewne urządzenie a wraz z tym ..... sami/same sprawdźcie. Zapewniamy, że nie będzie to zmarnowana godzina w teatrze – teatrze dźwiękowym.
Mistrz Jan stworzył inteligentną i sympatyczną fabułę słuchowiska w formie cebuli. W końcówce XIX wieku poznajemy sympatyczną parę zakochanych, którym towarzyszy ... ciotka. Dzięki staraniom młodego mężczyzny zostaje uruchomione pewne urządzenie a wraz z tym ..... sami/same sprawdźcie. Zapewniamy, że nie będzie to zmarnowana godzina w teatrze – teatrze dźwiękowym.
W rolę głównej bohaterki wcieliła się Joanna Łużny. Kobieta zakochana w teatrze, na scenie i przed mikrofonem szalona aktorka – żadnej roli się nie boi. Na co dzień do godziny 15 układna urzędniczka państwowa. Wcześniej mogliście ją zobaczyć w serialach, paradokumentach lub w filmach krótkometrażowych, jednak, gdy Joanna ma do wyboru – to gra w spektaklach teatralnych. I radzę sprawdzać, szczególnie we Wrocławiu, obsadę sztuk teatralnych. Jeżeli znajdziecie jej imię i nazwisko – zobaczcie! My jesteśmy pod wrażeniem! W słuchowisku jej rola była ograniczona pomysłem na przedstawienie bohaterki ale naszym zdaniem Joanna świetnie ją wykreowała.
Wspomniana wyżej ciotka, to nie tylko element komediowy w relacjach między naszymi zakochanymi. To też ciepło i konieczność widzenia trudnej ówczesnej rzeczywistości. Ta postać została stworzona przez Ewelinę Strukiel, która od najmłodszych lat lubiła śpiewać i bawić się w teatr. Z powodzeniem brała udział w konkursach wokalnych i recytatorskich, prowadziła kabaret, dla którego pisała teksty piosenek i skecze. W dorosłym życiu chętnie bierze udział w różnych lokalnych zajęciach i projektach wokalnych, tanecznych i teatralnych organizowanych przez stowarzyszenia i organizacje kultury. Do niedawna chórzystka w Reprezentacyjnym Dolnośląskim Zespole Pieśni i Tańca „Wrocław”, a obecnie śpiewa w chórze Vox Apostoli. Nie jest to jej pierwsza rola w słuchowisku – usłyszycie ją także w nagraniu pt.: „Jak wytrzymać ze współczesną kobietą” na podstawie tekstu Joanny Chmielewskiej. Ewelina Strukiel to osoba o entuzjastycznej postawie i fascynująca rozmówczyni. Wypatrujcie jej głosu.
Rezolutna panienka Henrietta ceniąca bardziej serce i nowoczesność, niż twardy portfel potencjalnych kandydatów na męża jest najbardziej dynamicznym elementem naszej sztuki. Tego motyla zagrała Julia Warga, 20-letnia studentka. Aktorstwo to jej ogromna pasja, w której - mamy nadzieję - dane jej będzie spełniać się zawodowo. Bardzo lubi wyrażać siebie także poprzez taniec - przez kilka dobrych lat należała do grupy mażoretkowej. To nasza mocna karta w talii!
Nasz poczet aktorów podsumowuje Piotr Misztela, który wcielił się w rolę Jakuba – młodego studenta, biednego ale zafascynowanego techniką. To dzięki jego umysłowi i zwinnym palcom za pomocą „Urządzenia” poznajemy Glikl. Piotr Miesztela to aktor i absolwent PWST we Wrocławiu oraz SouthBalticAcademy of Independent Theatre. Jest współtwórca Teatru Strefa Otwarta. Od 2013 roku cyklicznie występuje na deskach norweskich teatrów (NordlandTeater i RogalandTeater). Współpracuje z wieloma teatrami w Polsce, m.in. Teatrem Dramatycznym w Wałbrzychu, Teatrem Szekspirowskim w Gdańsku, Instytutem Teatralnym w Warszawie. Ma także talent do nauki aktorstwa i reżyserowania a jego studenci i aktorzy go uwielbiają.
To właśnie dzięki Piotrowi Miszteli mamy możliwość eksploracji świata tej sztuki. To on wybrał aktorów naszego słuchowiska, stworzył atmosferę pracy i je wyreżyserował. To, jaki jest jego styl pracy, zdradził nam przy okazji nagrań słuchowiska „Od będzińskiej piwnicy do Broadway’u”.
Udźwiękowienie i realizację techniczna zawdzięczamy Fundacji Techya.
Słuchowisko „Nadzy się urodziliśmy i nadzy musimy odejść” jest współfinansowane z środków Stowarzyszenia Żydowski Instytut Historyczny w Polsce.