Epic Games szczegółowo opisało możliwości Unreal Engine 5. Wnioski można przeczytać w najnowszym wydaniu Edge Magazine.
Udzielając wywiadu dla tego magazynu (numer wydania 347), Dyrektor techniczny Kim Libreri, omówił, w jaki sposób nowy silnik jest w stanie wytwarzać efekty wizualne, których możemy oczekiwać od następnej generacji.
Mówiąc o tym, jak przystępny będzie Unreal Engine 5 dla developerów, Libreri stwierdził – Myślę, że to, co zrobiliśmy, sprawiło, że Unreal Engine 5 nadaje się do użytku, zwłaszcza w przypadku ważnych dla gry rzeczy – szczegółów i fotorealizmu. Uważam, że nowa generacja konsol ruszyła mocno do przodu.
To ekscytujące stwierdzenie, zwłaszcza biorąc pod uwagę to, co Epic był w stanie osiągnąć do tej pory dzięki ich demo technologicznemu. Jednakże deweloper potwierdza, że zajmie trochę czasu aby zobaczyć te rezultaty na konsolach nowej generacji. Nie tylko dlatego, że Unreal Engine 5 ma zostać poprawnie uruchomiony do 2021 roku, ale także dlatego, że inne zespoły potrzebują czasu, aby w pełni zrozumieć, co mogą osiągnąć PS5 i Xbox Series X.
– Nie zobaczysz, do czego jest zdolna dana generacja, aż nie dojdziesz do jej końca – powiedział Dyrektor ds. grafiki Brian Karis.
Jednak Karis mówi również, że przejście z Unreal Engine 4 na 5 będzie istotnym momentem w cyklu życia konsoli nowej generacji. – Nie sądzę, żebyś nie zauważył żadnej różnicy – zobaczysz kilka bardzo ciekawych rzeczy z UE4 na konsolach nowej generacji pochodzących z innych platform. Unreal Engine 5 jest jak funkcja schodkowa: gdy ludzie to dostaną w swoje ręce, zamiast stopniowego wzrostu, zobaczysz duży skok.
Źródło: Games Radar